Godkendt 4-4 i bundgyser.

Efter afbud fra bl.a. Thomas L og Kenneth var venskabsklubben Egedal-Jyllinge svage favoritter, så på den baggrund var 4-4 fint.

Stefano bragte holdet foran 1-0 efter en time. Betryggende, men på en ærgerlig baggrund, da Tommy Jensen var blevet syg – god bedring til ham!

Daniel havde fået byttet en masse af i en fart og stod efterfølgende vist marginalt dårligere – dog ikke værre end et remistilbud var på sin plads og blev modtaget.

Finn L var tilbage på holdet, men fik desværre lavet et ukorrekt officersoffer på f 7 og selvom han sprællede længe med bonde mod officer, var der ikke noget at gøre.

Roar fik en fin remis som reserve og havde endda en bonde mere en stor del af spillet – fornem indsats mod en spiller med næsten 400 ratingpoint mere!

Carsten stod specielt i starten vel marginalt bedre mod Kristian, men over remisgrænsen kom partiet aldrig.

Finn H blev presset i et langt parti og efter en banal fejl opgav han, men partiet var nok tabt alligevel.

Alexander slog Klaus Bauer i et klassisk siciliansk parti, hvor Alexander til sidst trængte igennem c-linien, fornemt!

Endelig blev den gamle holdleder nedspillet af John Petersson, der vist kunne have gjort det noget bedre end at bytte af til et slutspil med kvalitet mere – og så vågnede Per op og forsvarede sig fint med 2 løbere mod tårn og løber og holdt partiet og det ene matchpoint.

Som sagt tilfredsstillende med uafgjort og at Alexander og Roar gjorde det så fint. Endelig kunne vi glæde os over, at Allerød 2 fik en på hatten, så der nu er hele 4 hold inde i spillet til nedrykning – det bliver gyserkampe til foråret, men hvor vi forhåbentlig kan stille med et noget mere robust hold end i efteråret.

Holdleder Per.

Kampens resultater