Halvvejsstatus i klubmesterskabet

Vandrepokal, klubmesterskabet 1996-??5. runde er afviklet, og der kan gøres halvvejsstatus i klubmesterskabet. Der er en del udsatte partier, hvilket mudrer billedet en del. I Gruppe 1 er det dog tydeligt, hvem der styrer mod sejren, for Hasso er startet med 5/5. Senest tog han en hurtig sejr over Daniel i topopgøret. I runden før gjorde Kristian god modstand indtil en buk i tidnøden afgjorde partiet.

Formanden er ved at komme i gang efter en sløv start. Både Finn L og Kristian blev besejret, selv om de strittede godt imod. Også Scheuer hænger på i toppen. Senest med en sikker sejr over Stefano. Den 4-dobbelte klubmester Lundini virker til gengæld ude af form. Efter eget udsagn lavede han “årets buk”, da han forcerede i en lige stilling mod Finn L, der dermed kom på tavlen.

Gruppe 2 er lidt mere uklar, da der både er udsatte partier, en udgået spiller og partier, der er spillet forud. Der er dog ingen tvivl om at Kamil er startet godt med 4½/5. Lige nu er Finn H nærmeste konkurrent med 4/5, mens man også bemærker, at Cort er godt kørende med 3½/5.

Resultater og stillinger i klubmesterskabet