Mens vi venter….

Mens vi venter på at livet vender tilbage til nogenlunde normale tilstande, så har webmasteren været i arkivet for at finde nogle guldkorn til at holde humøret oppe:

Jubilæum:
I dag er det 112 år siden at Frederikssund Skakklub blev stiftet. Der er i løbet af årene blevet udarbejdet flere jubilæumshæfter. Her er et par af dem:
FsS 60 år (1969) (pdf-format, ca. 1,1 MB)
FsS 100 år (2009) (pdf-format, ca. 3,3 MB)

Kamphunden:
Per Lund 20152. pladsen på listen over flest holdkampe siden 1990 (hvor vores statistik går tilbage til) tilhører Per Lund – også kendt som “Lundini”. Han har gennem tiden stået fadder til en stribe mindeværdige citater. F.eks.: ”Det er som at se en kamphund blive sluppet løs i en hønsegård!”, hvilket blev overskriften på dette referat fra en 2. divisionskamp i Nr. Åby.

Mere jubilæum:
Hillerød Skakklub fejrede 110 års jubilæum sidste år. Festlighederne blev selvsagt noget afdæmpede, så lad os skrue tiden tilbage til deres 100 års jubilæum i 2010. Det kom der dette indlæg ud af.