Hasso lynmester – igen

Hasso vandt klubmesterskabet i lynskak 2021. Dermed snuppede han alle titler her i efteråret efter at han også tog lyntitlen for 2020 samt klubmesterskabet 2021.

Længe så det ellers ud til at Henrik ville tage sejren efter at han vandt det indbyrdes møde mod Hasso i 5. runde. Henrik havde blot 7 sekunder tilbage, da han satte mat. Det gik dog galt for Henrik i sidste runde, da han stillede dronningen i slag mod Per.

Henrik vandt første omkampsparti mod Hasso, der ellers afslog remis undervejs. I andet parti formåede Hasso at udligne, og så skulle det hele afgøres i et armageddonparti. Hasso vandt lodtrækningen og valgte hvid, hvor han fik 5 minutter og skulle vinde. Henrik med sort fik 4 minutter, men kunne nøjes med remis. Henrik fik byttet af til et slutspil i underkanten, hvor Hasso fik tilkæmpet sig overtaget og til sidst fik Henrik sat sin springer i slag.

Resultater fra KM i lyn