Finn Larsen er død

Finn Larsen 2013Det er med stor sorg, at vi har modtaget meddelelse om Finn Larsens død torsdag d. 5. august.

Finn var klart det medlem med længst anciennitet, da han allerede meldte sig ind i klubben i 1964, hvor han kun var 13-14 år. Det var på Restaurant Sommerlyst, og Finn har fortalt hvordan tobakstågerne dengang lå tæt, bl.a. pulsede den mange-dobbelte klubmester Georg Poulsen altid på en stor cigar.

Der var dog ikke tale om et ubrudt medlemskab, da Finn i 80’erne holdt pauser i ny og næ, når andre passioner som bowling, lokalradio og motionscykling trak mere – han vendte dog altid tilbage til skakken.

Finn var i sine yngre dage en god 1. kl. spiller, som naturligt var med på klubbens førstehold – ved en enkelt lejlighed kom han endda op i mesterklassen, men rykkede dog ned i næste turnering.

Senere var spillestyrken lidt mere svingende, men Finn havde en frisk spillestil, som kunne overraske alle, selv når han på sine ældre dage gæste-optrådte på førsteholdet. F.eks. vandt han i et vigtigt nedrykningsslag mod et stærkt besat Hillerød-hold for 4-5 år siden.

Finn talte tit om sin passion for skakspillet, og han havde sine egne talemåder. En klassiker var: “Skak bliver sværere, jo færre brikker der er tilbage på brættet.” Nævnes skal det også, at Finn hurtigt tog e-skakken til sig og dyrkede den digitale del af skakken flittigt.

Finn passede kantinen ved Viking Cup 2006.

Finn bag disken i kantinen ved Viking Cup 2006.

Organisatorisk har Finn ved flere lejligheder før i tiden været medlem af bestyrelsen, i alt hele 8 år, og han var endda formand i sæsonen 87-88. 2-3 år havde Finn også kantinetjansen til Viking Cup.

Finn var en hyggelig og imødekommende person og selvom livet de senere år gav nogle knubs med konens død og helbredsmæssige problemer, var han i klubben altid klar til et spil skak og en hyggelig snak.

Vi vil savne Finn, der blev 70 år.

Æret være hans minde.

Bestyrelsen

Der vil blive afholdt et øjebliks stilhed til ære for Finn Larsen i forbindelse med Generalforsamlingen d. 9. september.

Finn som rundelægger ved 1. Viking Cup i 1979.