1. holdet forsvarede 4. pladsen

180128 All2-FS1 Billede 21. holdet har spillet sig op på 4. pladsen i Mesterrækken, og den placering blev forsvaret med 4-4 mod Allerøds 2. hold. Normalt er der glimrende spilleforhold i Allerød, men spillet blev desværre generet lidt af at alarmen gik i gang flere gange. Desuden fik nogle lokale pensionister forvildet sig ind i spillelokalet, hvilket heller ikke gik helt stille af. Det kunne de gode Allerød-folk nu ikke lastes for, og vi ser frem til at besøge dem igen.

Billederne er stjålet fra Facebook gruppen Allerød Skakklubs venner. Fotograf er Jesper Scherling Fris.

Kampen forløb således:

180128 All2-FS1 Billede 1Formanden havde en lille fordel gennem hele partiet og fordelen blev båret med i et løberslutspil. Da tidnøden var vel overstået, kunne jeg i stille og roligt finde  gevinstføringen. På billedet til venstre er vi nået til slutspillet, mens Peter Larsen følger med.

Lundini fik hurtigt udlignet med sort og han afslog derfor et remistilbud. Han smed dog en bonde i en banal overseelse, men modstanderen kunne ikke finde ud af at komme videre og tilbød igen remis, som denne gang blev modtaget.

Daniel stod egentlig fint, men så missede han at hans løber kunne spærres inde og gå tabt. Kenneth spillede et godt parti, og op imod tidskontrollen fik han snuppet en bonde. Modstanderen forsøgte at reparere skaden, men Kenneth havde den afgørende kontra parat.

Carsten stod godt indtil at stillingen blev åbnet og en masse brikker blev byttet af. Så kom modstanderens løberpar til sin ret, men Carsten holdt balancen og fik hevet remisen i hus. Stefano fik ret hurtigt afviklet til slutspil med merbonde. Objektivt set var stillingen nok remis, men Stefano viste god kampånd og torturerede den højere ratede modstander en times tid mere, inden han fik sin remis.

Kristian spillede dagens længste parti og han kæmpede længe for at tage hele pointet (og dermed den samlede match sejr) til Frederikssund. I sidste ende fandt han dog ingen vej igennem det opstillede fort. Finn H kom hurtigt til at stå skidt og han blev regulært kørt over.

Vi har nu sat os sikkert på 4. pladsen og med et fornuftigt resultat i 6. runde mod Helsingør 2 kan vi sikre os den bedste placering i 5 sæsoner.

Kampens resultater

Holdskak