Klubmesterskabet 6. runde

Der blev kun afviklet 3 partier i KM’s 6. runde. Det står nu klart at det ikke længere er muligt at afvikle alle de udsatte partier inden 7. runde. Derfor bliver 7. runde flyttet til 12. april således at der er mulighed for at spille udsatte partier d. 5. april.

Se kalenderen her

I gruppe 1 fik formanden overtaget i åbningen mod Scheuer, der noget umotiveret gav en bonde væk. Han søgte sin chance i et slutspil, og havde også nogle muligheder for at udligne og endda få fordel. Til sidst vandt formanden et slutspil med merbonde, tårne og uligefarvede løbere, hvor en mere aktiv konge gav udslaget.
Kristian slog Kamil i aftenens længste parti. Kamil forsvarede sig godt, men måtte altså ned til sidst. Endelig blev der et helt point til Thomas A over Thomas W. Andersen fik sat en springergaffel ind, og senere røg der et helt tårn på grund af en binding.

På torsdag er der topopgør mellem de to seneste sæsoners klubmestre, der ligger lige med 4½/5. Lige efter ligger Lundini på lur med 3½/5.

Resultater og stillinger i klubmesterskabet