Klubmesterskabet, 3. runde

3. runde af KM var en rigtig kamprunde. I gruppe 1 var det korteste parti på 60 træk! Det blev vundet af Per over Kristian, der glemte at dække sin centrumsbonde i midtspillet og herefter gik det kun Pers vej. Kurt var sidste mand med maksimum, men han formåede ikke at konvertere en klart fordelagtig stilling til gevinst mod en godt kæmpende Daniel. Endelig spillede Scheuer og undertegnede remis. Jeg var ellers godt i gang med et afgørende kongeangreb, men det hele blev afviklet til dronningeslutspil med merbonde, og det kunne jeg ikke kunne vride et helt point ud af.

Kurt fører nu med 2½/3, men noget kunne tyde på at Gruppe 1 bliver en meget tæt og jævnbyrdig affære.

Topopgøret i gruppe 2 blev vundet af Ole over Finn L, der nu hænger 1½ point efter. Thomas A tilkæmpede sig remis mod Finn H, mens der var gevinster til Cort, Roar og Jørgen Sl. Sidstnævnte så ellers ud til at være i vanskeligheder mod Kai, men rutinen sejrede til sidst i opgøret mellem klubbens alderspræsidenter.

Resultater og stillinger i klubmesterskabet