Sikker sejr til klubmesteren

Klubmester Thomas åbnede sæsonen med at gennemgå et af de afgørende partier fra klubmesterskabet. Derefter blev de fremmødte udfordret til simultan. Stefano fik en sikker remis ved trækgentagelse, og Finn H fandt en mat efter en længere slagudveksling.
Dagens gæst var Hasso Schütze, der bor i Over Dråby, men spiller for Allerød Skakklub. Han fik hurtigt et par bønder, men måtte overlade initiativet til klubmesteren, der dog endte med at sælge et par bønder mere og dermed også partiet. De øvrige simultanspillere måtte ned. Både Bendt og Aage kæmpede længe i komplicerede stillinger, inden de til sidst måtte give fortabt. Thomas A fik hurtigt sat en brik i slag, men holdt dog ud i lang tid. Finn L fik en bonde i åbningen, men måtte give så meget initiativ, at han til sidst blev løbet over ende. Daniel stod godt, da han fik sat en løber i slag, mens Per havde et slutspil i underkanten indtil han overså en skak, der kostede alt for meget træ.
Totalt blev det 6½-2½ til klubmesteren, hvilket var en anelse i overkanten i forhold til stillingerne undervejs.

Husk at lørdag fra kl. 9 spiller vi kæmpeskak på Havnen i Frederikssund. Kom og vær med til at vise flaget!

På næste torsdag er der generalforsamling fulgt af to runder hurtigskak (afbud er ikke nødvendigt).