Verner Engmann er død

Verner Engmann 2015Det er med stor sorg at Frederikssund Skakklub har modtaget meddelelsen om at Verner Engmann er død tirsdag d. 23. august. Ifølge arkiverne blev han meldt ind i 1969, og skakklubben har således mistet sit medlem med størst anciennitet.
Verner var kendt i skakklubben som en lun person med et glimt i øjet. Selv om spillestyrken aldrig nåede imponerende højder, så nød han tydeligvis altid dysterne på skakbrættet uanset modstander og betænkningstid.

Verner har igennem tiden været en af de mest aktive medlemmer i arbejdet for Frederikssund Skakklub. Vi husker ham som kantinepasser ved Viking Cup, materialeforvalter, ølmand og ikke mindst som bestyrelsesmedlem i hele 12 sæsoner fordelt på to perioder.

Selv om Verner for nogle år siden mistede en del af sit ene ben, så blev han ved med at komme i klubben til det sidste.
Verner Engmann blev 68 år. Æret være hans minde!