Klubmesterskabet skudt i gang

Vandrepokal, klubmesterskabet 1996-??Så er klubmesterskabet skudt i gang med 15 deltagere fordelt på to grupper. Det bliver spændende at se om nogen kan vippe den forsvarende mester Hasso af pinden. Han startede med pointtab, da det blev til remis mod Scheuer i aftenens længste parti. Partiet var lige meget længe, indtil Hasso fik en farlig fribonde. Scheuer formåede dog at holde balancen og ingen af parterne kunne komme videre. Kristian fik en sejr, da Stefano overså en taktisk vending i en ellers lige stilling. Formanden vandt en hurtig sejr over Daniel, der lidt uforsigtigt gik på bonderov og blev kørt helt over i et kongeangreb. Afslutningen var nydelig (hvis jeg selv skal sige det):

180111 TL-DA

24.Ta1! opg. Dronningen afledes fra dækningen af e7. På 24.-Dxa1 kommer 25.Sg6+ Ke8 26.De7 mat.
24.Sg6+ vandt i øvrigt også, og computeren finder endnu en smuk matvariant: 24. Sxd5! exd5 25. Dxd8+! Txd8 26. Txf7+ Ke8 27. Tfxg7+ Kf8 28. Tf7+ Ke8 29. Txg8+ Df8 30. Tgxf8 mat.

I gruppe 2 var der favoritsejre, selv om Thomas W og Cort undervejs havde godt fat i hhv. Finn H og Jørgen. Finn L vandt ret ubesværet over Roar.

2. runde spilles på næste torsdag.

Resultater og stillinger i klubmesterskabet