Klubmesterskabet, 5. og 6. runde

Formanden kom tættere på klubmesterskabet uden at spille i 5. og 6. runde. 5. rundes parti var spillet forud og partiet i 6. runde blev udsat. Per tabte et afgørende skridt i topkampen, mens Kurt lige nøjagtig hænger på endnu.

Ole vandt topopgøret i gruppe 2 mod Roar, og dermed er Ole et halvt point fra at sikre sig gruppesejren.

Per beretter fra begivenhederne:

5. runde:

Per – Finn H 1-0. Ufortjent, stillingen var helt lige og sad og tænkte på hvordan jeg skulle prøve bryde igennem, da Finn smart vandt en vigtig bonde.  Uheldigvis fik Finn ikke så længe efter kludret i det midt i en afbytning i en stilling, der formentlig var vundet for ham.

Daniel – Jørgen Sl. 1-0. Jørgen strittede godt imod, men Daniel kunne dog komme i et tårnslutspil med bonde mere og så var der ingen tvivl.

Kristian – Kurt 0-1. Her vandt Kurt et langt parti efter sigende efter et lovende offer.

6. runde:

Kurt – Per 1-0. Jeg stod lidt bedre i starten af midtspillet, men en mislykket kombi fik gang i Kurts brikker uden at jeg vandt materiale, og da jeg til sidst satsede hele butikken fremfor passivt forsvar, vandt Kurt ret nemt.

Finn H – Daniel 0-1. Finn kæmpede ellers fint og længe for sin chance.

Ole – Roar 1-0. Ole vandt en officer, men Roar vandt den tilbage, der manglede dog stadig en bonde og det kostede i bondeslutspillet.

Resultater og stillinger fra klubmesterskabet