1. holdet sluttede på 5. pladsen

1. holdet endte en placering dårligere end sidste år. Vi scorede ellers præcis det samme antal brætpoints, men nederlaget i 2. runde til Allerød kostede altså i sidste ende en placering.

Den afsluttende kamp mod Roskilde forløb således:

Hasso fik et remistilbud efter kun 9 træk, og efter en kort konference med holdlederen blev der taget imod. I skarp kontrast hertil var formandens parti hele 62 træk langt. Der blev spillet frisk til fra begge parter, og det bølgede frem og tilbage. Da tidnøden var overstået afslog jeg et remistilbud, og det lykkedes at afvikle til at vundet bondeslutspil.

Per spillede kun 3 træk mere end Hasso inden remisen blev taget, men der var også hurtigt blevet byttet en masse træ og det gad de ikke spille videre på. Kurt mødte sin tidligere klubkammerat fra Jyllinge Skakklub, John Petersson. Det var John, der slap bedst fra åbningen og fordelen blev langsomt udbygget, mens alle fuskeriforsøg var forgæves.

Daniel stod fint, men fik smidt det hele væk. Jeg har desværre ikke partiet. Kenneth spillede solidt og tog remis i en lige stilling efter 19 træk.

Stefano tog remis i en meget lukket stilling hvor begge parter havde driblet frugtesløst rundt i mange træk. Finn L spillede også remis, men det parti er heller ikke blevet indleveret til referenten.

Kampens resultater

Kenneth og undertegnede delte topscorerværdigheden med 4 points. Generelt er der dog blevet scoret pænt over hele linjen, men vi er alligevel 2,77 under den samlede forventede score, så helt tilfredsstillende kan det samlede indtryk vel næppe siges at være.

Holdskak