KM skal afgøres i omkamp

KM-titlen er ikke uddelt endnu, da der er ligestilling på 1. pladsen. Formanden havde ellers chancen for at afgøre det med gevinst mod Lundini, men noget gik grueligt galt i midtspillet og Lundini fik et klart overtag. Pludselig blev det meget rodet og uklart, og til sidst valgte Lundini at give remisen, da han var ved at blive presset på tiden.

Det betød at vinderen af partiet mellem Stefano og Kenneth kunne nå op på siden af Formanden. Umiddelbart så det godt ud for Stefano det meste af tiden, selv om materialefordelingen skiftede flere gange. Det endte dog med at Kenneth fik sat et tårn i slag og opgav øjeblikkeligt.

Stefano og Formanden skal nu ud i en 2-partiers match om KM-titlen. I tilfælde af 1-1 fortsættes der med hurtigskak, indtil der er fundet en afgørelse. Forsvarer Formanden sit mesterskab, eller tager Stefano sin første titel?

Leif beholdt sin føring i gruppe 2 via en remis i topkampen mod Valdemar. Meget skal gå galt for Leif, hvis ikke at han tager den samlede sejr i gruppen. Der blev desuden noteret sejre til Søren, Aage og Thomas W. Jørgen havde tidligere besejret Roar i et parti, der blev spillet forud.

Resultater og stillinger