Formanden tog første stik

Formanden vandt det første parti i KM-omkampen mod Stefano. Allerede i 8. træk fik Stefano spillet et lidt overfriskt f5, og Formanden fik straks en overlegen stilling og endda en merbonde plantet på e6 lige i kødet på den sorte stilling. Stefano formåede at skabe et vist modspil i forsøget på at vinde bonden tilbage og han gjorde mange opfindsomme forsøg på at bringe sin efterhånden tidnødramte modstander ud af balance. Til sidst fik Formanden afviklet til at slutspil med et par merbønder, og kort efter gav Stefano op, da hans sidste officer gik tabt.

I gruppe 2 måtte Leif afgive en remis til Søren. Ifølge uglerne skulle Leif vist være glad for at han fik remistilbuddet, men det kan jo være at Leif har en anden mening om det?! Verner kom tilbage på sejrskurs ved at vinde et springer vs. løberslutspil mod Thomas W, og så fik Jørgen sin 4. sejr i træk til trods for at han manglede en officer en overgang.

På torsdag d. 10/4 er der udsatte partier samt 2. parti i KM-omkampen. Torsdag d. 17/4 er klubben lukket pga. påsken og d. 24/4 spilles så 9. runde i gruppe 2.

Resultater og stillinger