Formanden i det mørke Jylland

Undertegnede er taget en tur til Rebild Bakker for at snuse lidt til stemningen ved årets DM-stævne. For første gang i mange år har jeg deltaget i lyn-DM. I indledende gruppe scorede jeg 3/7. Jeg slog dem, som jeg skulle slå, og jeg tabte de partier, hvor jeg selv var underratet. I placeringsgruppen var energien sluppet op, og 2/7 var lidt under forventning.
Ud over lyn-DM har jeg ingen konkrete planer om selv at flytte rundt med skakbrikkerne. Her er rig mulighed for at følge slaget om DM, og jeg kommer nok til at spendere nogle timer i analyselokalet, hvor Per Andreasen med kyndig hånd guider tilhørerne igennem begivenhederne. Er man ikke lige i nærheden af Rebild, så kan man alligevel følge med i kommenteringen på dette link.

Når man ikke lige leger skakugle her på Comwell Sport, så er der gode muligheder for at komme ud og få noget frisk luft. Vejret er fint, og hvad er bedre end en lille gåtur i Rebild Bakker?

Følg med i DM på www.skak-dm.dk, hvor der er resultater, referater, livetransmission og meget andet godt.