Formanden genvandt KM – Leif vandt Gruppe 2

Formanden genvandt klubmesterskabet efter en 2-0 sejr i hurtigskakomkampen mod Stefano. I det første parti kom Stefano ellers ok fra åbningen med de hvide brikker, men så fik han bukket en bonde væk, og det efterfølgende desperadoangreb førte ikke andet med sig end yderligere materialetab. I det andet parti fik formanden hurtigt et solidt udviklingsforspring og Stefano gav op da han tabte materiale og ikke havde skyggen af modspil.
Det er Formandens 3. mesterskab på 4 år, men der er stadig et stykke vej op til Georg Poulsens 30 mesterskaber.

Listen af klubmestre kan ses her

I gruppe 2 var der stadig spænding om, hvem der ville vinde gruppen og retten til at spille i øverste gruppe næste år. Det så dog ikke ud til at Leif havde nævneværdige problemer med at slå Cort og sikre sig gruppesejren med 7½/9. Valdemar var til gengæld ilde ude i brødreopgøret mod Verner, der dog blev snydt til sidst, så Valdemar tog 2. pladsen med 7/9. Desuden blev det til lynsejre for både Søren og Thomas W, mens Aage og Thomas A tog remis.
Der resterer stadig et par partier i gruppe 2, og forhåbentlig kan vi nå at afvikle dem inden sæsonafslutningen.

Resultater og stillinger