“Spil når du vil” og “Fischer Random”

Så er det tid til at gøre slutstatus på to af efterårets turneringer.

I “Spil når du vil” var Formanden i spidsen hele vejen og sluttede på 5½/6, men et afbud i sidste runde gjorde, at Daniel kunne nå op på 6/7 og dele turneringssejren. 3. pladsen gik til nytilkomne Kristian Kjær med 5/7, mens Finn Holm lavede fine 5/8 og scorede bonussen for størst ratingfremgang.

Slutstilling i “Spil når du vil”.

I går blev den sidste omgang af “Fischer Random” afviklet. Bestyrelsen modtager meget gerne ris, ros og kommentarer vedrørende dette forsøg på afveksling i klubbens turneringer.
Lundini lagde hårdt ud med 4/4 – hvorefter han trak sig tilbage som ubesejret. Det gav plads til Carsten, der ganske vist havde tabt til Lundini, men han vandt så øvrige partier, så 5/6 var nok til udelt sejr. Formanden sluttede stærkt af med 3 gevinster, men 4½/6 var altså ikke nok. Kristian var også længe med i topkampen, og Jørgen Slotsgaard stak næsen helt frem, inden det gik galt for ham i et tidnøddrama mod Carsten i sidste runde.

Slutstilling i Fischer Random.

De to turneringer tæller med i den samlede sæsonstilling, hvor Formanden og Carsten har skabt et lille hul ned til forfølgerne. Der resterer dog stadig KM i lynskak samt klubmesterskabet, hvor der gives dobbelt points, så alt er stadig åbent.

Samlet sæsonstilling.