Kurt Thomsen klubmester

Det afgørende parti om KM 2020: Larsen vs. Thomsen (Foto: Alexander Oliver)

Kurt Thomsen tog sit første klubmesterskab efter en turnering, der tog hele 9 måneder at få afgjort. Kurt førte fra start til slut, men spændingen holdt lige til det sidste, da han skulle have mindst remis i det sidste parti mod den forsvarende mester for at sikre titlen. Efter en kompliceret åbning blev der afviklet til et slutspil, der ganske vist var i balance, men hvor der stadig var noget at spille på. Da Kurt vandt en bonde tilbød han samtidigt remis, hvilket jeg modtog, da mine gevinstchancer reelt var væk.

Med remisen delte jeg 2. pladsen med Hasso, der besejrede Kristian. Daniel slog Stefano i et parti, der ikke havde betydning for topstillingen.

I Gruppe 2 tabte Ole overraskende til Roar, og dermed kan han stadig indhentes hvis Finn L vinder sit udsatte parti. Ole ser dog ud til at tage gruppesejren alligevel på grund af en væsentligt bedre korrektion. Cort har spillet en god turnering, men denne gang måtte han ned mod Finn H, der dermed endte som gruppens eneste ubesejrede spiller over 7 runder. Finn har dog afgivet lidt for mange halve til at kunne være med helt i top. Endelig tog Alexander endnu et point ved at sejre Lars F-B, der ellers kæmpede længe.

Der mangler stadig to partier i Gruppe 2. De vil blive afviklet snarest muligt.

Resultater og Stillinger i klubmesterskabet

Alexander tog en stribe billeder af aftenens kamphandlinger (Klik på “View more photos”):

View more photos →