Solid sejr til 1. holdet

1. holdet har været lidt plaget af rust og afbud, men vi vandt da en “pligtsejr” 5-3 over Helsingør 2, hvad der svarede til den forventede score.

Jeg fik ikke samlet partier ind eller i det hele taget fulgt meget med, da alle partierne blev afsluttet nogenlunde samtidig med mit som det sidste.

Men en ret hurtig sejr til Kurt og en solid remis til Kenneth gav et godt udgangspunkt, men da jeg næste gang så til Kristian og Jes stod de skidt og endte da også begge med at tabe. Så var vi bagud men stod pænt i de sidste partier – de 2 reserver gjorde det fint: Kjeld vandt hurtigt en officer for en bonde og førte partiet sikkert til gevinst, mens Louay fik en solid remis mod en noget højere ratet modstander. Hasso fik snøret modstanderen for en officer, fik stabiliseret og vandt, mens jeg selv (Per) var ude i næsten en kopi af sidste holdkamp: en smule på hælene efter åbningen, kom alligevel i slutspil med bonde mere, som til allersidst gav gevinst.

Med sejren er vi med i den gode ende, men Allerød fører med max matchpoints og kan næppe røres.

Kampens resultater

Holdskak